W każdym akcie jeden NPC pozwala ci na hazard. Gdy wybierzesz tą opcję, zobaczysz ekwipunek pełen przedmiotów. Nie będą one zidentyfikowane i będą sprzedawane w różnych cenach. Wybierz przedmiot i kup go. Zostanie on automatycznie zidentyfikowany i ujrzysz jego statystyki.
W ofercie hazardu pojawią się przedmioty w zależności od naszego poziomu doświadczenia postaci - im większy poziom ma nasza postać, tym większy zakres możliwych do zakupienia przedmiotów. Poziom wygenerowanych przedmiotów waha się od poziomu postaci w danej chwili minus 5 do poziomu postaci plus 4, z minimalnym poziomem postaci 5. Oto wzór na poziom przedmiotu w hazardzie:
ilvl = clvl - 5 + losowa liczba z zakresu od 0 do 9 czyli ilvl waha się pomiędzy clvl-5 do clvl+4 Jeśli ilvl<5 to ilvl=5 Jeśli ilvl>99 to ilvl=99
Nigdy nie można zauważyć poziomu przedmiotu w grze, jest on stosowany do określenia najlepszych przyrostków oraz przedrostków, czyli tzw. Affixów jakie przedmiot może posiadać. Starożytna Zbroja posiada poziom 40, co oznacza, że można go znaleźć w hazardzie na 35 poziomie postaci. Ujrzysz ją jednak w hazardzie częściej na 44 poziomie, ponieważ zawsze będziesz miał wymagany poziom. Na dole strony znajduje się lista z poziomami przedmiotów.
Kilka przedmiotów posiada wysoki poziom, gdy one się pojawią jest możliwe zdobycie lepszych przyrostków, np. Diadem z poziomem 85. W tym wypadku, możesz zdobyć lepsze przedrostki, nawet na niskim poziomie. Hazard może się okazać bardzo dobrym sposobem na wzbogacenie się poprzez znalezienie przedmiotów rzadkich.
W hazardzie można zdobyć przedmioty typu: magiczne, rzadkie, zestawy, unikatowe. Zestawy oraz Unikaty są niezwykle rzadko spotykane. Szansa na unikalny przedmiot wynosi 1 do 2000 (0,05%), natomiast na przedmiot z zestawu 1 do 1000(0,10%). Szansa na przedmiot rzadki to 1 do 10 (10%), a na magiczny - 1 do ~1.1 (89,85%).
Rodzaje przedmiotu również będą różne (normalny, wyjątkowy, elitarny). Szansa na przedmiot innego typu niż normalny to:
Wyjątkowy pV = max{0%, (ilvl - qlvlV) * 0.9% +1%)
Elitarny pE = max{0%, (ilvl - qlvlE) * 0.33% + 1%}
pE/pV = prawdopodobieństwo ilvl = clvl (-5 do +4) qlvl = poziom bazowego przedmiotu
- Hazard to miejsce na zużycie pieniędzy oraz szansa na zdobycie dobrych rzadkich przedmiotów, a jeżeli ci się poszczęści, również Unikatów i zestawów. Możesz również znaleźć amulety i pierścienie, które trudno może być znaleźć w zwłokach potworów. - Przeważnie otrzymasz przedmioty magiczne, które mogą być zarówno coś warte, jak i bezwartościowe. - Możesz trafić na przedmioty z zestawów lub Unikaty oraz przedmioty wyjątkowe i elitarne. Przedmioty w hazardzie pokazują się jako normalne i mogą się zamienić w wyjątkowe lub elitarne tylko po ich zakupie. - Kupowanie wszystkich przedmiotów na ekranie nie zwiększa twoich szans. Są one takie same, jak po zakupie jednego z przedmiotów. - Przedmioty są tworzone po kliknięciu menu "Hazard". - Możesz zresetować menu hazardu poprzez jego ponowne uruchomienie. Możesz powtarzać tą czynność, aż do natrafienia na pożądany przedmiot. - Gdy już odblokujesz wszystkie podstawowe przedmioty na poziomie 48, będą one widoczne jako normalne. Zdobycie wyższego poziomu postaci może jednak zapewnić ci zdobycie większej ilości magicznych przyrostków i przedrostków oraz łatwiej będzie o zdobycie przedmiotów wyjątkowych i elitarnych. - Cena za zakup przedmiotów w hazardzie rośnie wraz z poziomem twojej postaci. - Szansa na znalezienie magicznych przedmiotów (Magic Find) nie ma wpływu na wynik hazardu.
Zdobywanie złota na hazard Wybieraj wartościowe przedmioty i sprzedawaj je kupcom. Być może będziesz musiał poeksperymentować, aby sprawdzić, ile jest wart dany przedmiot. Na dole strony polecamy dwie specjalne taktyki Barbarzyńców do szybkiego zdobywania złota.
Możesz również sprzedawać przedmioty graczom, aby zdobyć złoto. Ponieważ ludzie zazwyczaj handlują przedmiotami za przedmioty, posiadają duże zasoby złota, mogą chcieć za nie kupić twoje przedmioty. Sprzedaj zbroję za pieniądze, aby mieć za co dalej hazardować.
Możesz również zabijać graczy, aby zdobyć złoto, ale o tym nie będziemy tu rozmawiać :P
Czy można stwierdzić, że przedmiot będzie wyjątkowy/elitarny po tym, jak pojawi się w hazardzie? Nie można, z wyjątkiem Obręczy, gdyż nigdy nie zamieni się ona w Tiarę/Diadem.
Czy przedmioty zwiększające MF działają w hazardzie? Nie.
Czy cokolwiek oprócz poziomu postaci ma wpływ na hazard? Nie.
Poziomy przedmiotów:
Poziom 1
Amulet Pierścień Maczuga krótki Miecz Krótki Łuk Kaptur Pikowana Zbroja Puklerz Oszczep Khutar
Poziom 2
Nóż do Rzucania
Poziom 3
Ręczny Topór Sztylet Skórzana Zbroja Skórzane Rękawice Buty Szarfa
Poziom 4
Nabijana Kolcami Maczuga
Poziom 5
Sejmitar Włócznia Berdysz Myśliwski Łuk Szyszak Ciężka Skórzana Zbroja Mała Tarcza
Poziom 6
Duży Topór Lekka Kusza
Poziom 7
Topór Toporek do rzucania Ciężkie Rękawica Ciężkie Buty Lekki Pas
Poziom 8
Buława Szabla Długi Łut Ćwiekowana Zbroja Skórzana
Poziom 9
Kozik Trójząb Naręcze Ostrze
Poziom 10
Pilum Dwuręczny Miecz
Poziom 11
Tasak Kryształowy Miecz Glewia Hełm Zbroja Kolcza Duża Tarcza Kolczasta Tarcza
Poziom 12
Szeroki Topór Łuk Refleksyjny Rękawice Kolcze Kolcze Buty Naręcze Topory Pas
Poziom 13
Wyważony Nóż Szpony Podwójny Topór Wekiera Zbroja Łuskowa
Poziom 15
Szeroki Miecz Kosa Kusza Hełm Pełny Kolczuga Trójkątna Tarcza Krótka Włócznia Cestus
Poziom 16
Wyważony Topór Pika
Poziom 17
Bitewny Topór Claymore Kris
Poziom 18
Krótki Łuk Bitewny Napierśnik
Poziom 19
Młot Bojowy Korbacz Maska Kościana Tarcza
Poziom 20
Długi Miecz Spetum Kancerowana Zbroja Lekkie Rękawice Lekkie Nagolenniki Płytowe Ciężki Pas
Poziom 21
Kafar Wielki Miecz Gizarma Tnące Pazury
Poziom 22
Pawęż Kościany Hełm
Poziom 23
Wielki Topór Klinga Długi Łuk Bitewny Wielki Hełm Glewia
Poziom 24
Miecz Półtora ręczny Pika Ciężka Kusza Zbroja Płytowa Nożycowy Khutar Obręcz
Poziom 25
Bojowy Topór Bojowy Młot
Poziom 27
Wielki Topór Bojowy Miecz Krótki Łuk Bojowy Rękawice Nagolenice Płytowy Pas
Poziom 29
Halabarda Korona Włócznia do Rzucania
Poziom 30
Gotycka Tarcza
Poziom 31
Długi Łuk Bojowy
Poziom 32
Wielki Młot Gotycka Zbroja Płytowa
Poziom 33
Wielki Miecz Powtarzalna Kusza
Poziom 34
Bojowa Kosa
Poziom 35
Lekka Zbroja Płytowa
Poziom 37
Pełna Zbroja Płytowa
Poziom 40
Starożytna Zbroja
Poziom 52
Koronetka
|